Uppdaterad 3 juni 2024 19:20
I skuggan av lågkonjunkturen och en bransch som håller andan väljer restaurangägaren Martin att modigt satsa framåt. I slutet av 2023 öppnade han Wing House på Dalgatan 6 och introducerar nu även hemleveranstjänster genom Foodora och Wolt.
I en tid präglad av ekonomisk osäkerhet och en avmattning inom restaurangbranschen väljer Martin, som har flera decenniers erfarenhet inom branschen, att gå mot strömmen. Genom att öppna Winghouse på Dalgatan 26, slog han inte bara upp dörrarna till en ny kulinarisk upplevelse utan tar också tillvara på den digitala trenden med hemleverans genom partnerskap med Foodora och Wolt. Detta strategiska drag syftar till att utöka restaurangens räckvidd och tillgänglighet.
– Det är fortfarande många som inte känner till oss. De som gör är glatt överraskade, säger Martin Deniz till Telgenytt.
För att locka till sig kunder och öka kännedomen om sitt nya etablissemang, lanserar Martin ett lockande erbjudande: köp en och få en extra på köpet på måndagar. Denna kampanj är särskilt utformad för att välkomna nya kunder och ge dem en anledning att upptäcka vad Winghouse har att erbjuda.
– Det är ett väldigt bra erbjudande, vi hoppas att detta erbjudande gör att fler hittar hit, säger han.
Hans optimism och företagsamma anda lyser igenom som ett exempel för andra krögare under dessa utmanande tider. Med ett öga på framtiden och ett starkt fokus på kundnöjdhet, är Martin inställd på att göra Winghouse till en ny favorit bland stadens matälskare.
Vad var det som fick dig att investera i Södertälje?
– Jag såg en unik möjlighet att bidra till stadens utveckling och erbjuda våra unika rätter. Här visar vi även alla typer av sport och har fina ytor för att skapa en mötesplats som förenar människor genom god mat och gemenskap.
– Dessutom har vi även en ombonad och fräsch nedervåning som är skräddarsydd för större sällskap, upp till 25 personer för privata tillställningar, vilket få restauranger idag erbjuder, säger Martin Deniz.
Foodora – Wing House