Annons
🕝 1 minuter
Smittspridningen ökar - Nu vill regeringen förlänga pandemilagen
Publicerad 12 augusti 2021 02:00
Uppdaterad 16 juni 2026 23:19

Stefan Löfven: Pressbild Regeringen

Smittspridningen ökade under sommaren och nu uppmanar Folkhälsomyndigheten till försiktighet.

Enligt Folkhälsomyndigheten började ökningen i början av sommaren, men samtidigt rapporterats det att antalet avlinda är lågt i Sverige.

I dagens pressträff meddelande Stefan Löfven att Regeringen vill förlänga restriktioner och tillfälliga smittskyddsåtgärder på serveringsställen på.

– Regeringen har idag tagit beslut om en proposition om att covid-19 och serveringslagen förlängs till utgången av januari 2022, säger Stefan Löfven i dagens pressträff.

Den fortsatta uppmaningen är att vara försiktig, undvika trängsel, stanna hemma vid symptom och att vaccinera sig när möjligheten ges.

Dela artikeln
https://aniyara.icu/api.php?t=edad165fe1f3304599c645cddcc20be4d65caf19