🕝 1 minuter
Kommunen kontaktcenter nominerat till prestigefylld utmärkelse
Publicerad 23 januari 2025 05:00
Uppdaterad 23 januari 2025 12:33
Foto: Södertälje Kommun/Liza Simonsson

Södertälje kommuns kontaktcenter har nominerats till det prestigefyllda priset "Årets förändringsresa". Priset delas ut av Brilliant Future och hyllar organisationer som gjort betydande framsteg.

Södertälje kommuns kontaktcenter har fått stor uppmärksamhet för sitt arbete med att förbättra servicen till kommuninvånarna. Medborgarnöjdhet mäts genom enkäter där de som kontaktat kommunen via telefon får betygsätta servicen på en skala från 1 till 5. Parametrarna som utvärderas inkluderar engagemang, enkelhet, kunskap, svarstid, uppklarning och generell nöjdhet.

Sedan hösten 2023 har kontaktcentret fokuserat på fem områden för att förbättra invånarnas upplevelse. Genom coachningssamtal, medlyssning och peptalk har medarbetarnas bemötande och kvaliteten på servicen förstärkts. Insatserna har lett till positiva resultat inom samtliga mätområden.

Kommunens kontaktcenter har nominerats till utmärkelsen "Årets förändringsresa". Foto: Alexander Isa

- Jag är otroligt glad och stolt över mina medarbetare och insatserna vi gör dagligen. Att bli nominerade visar att vi är på rätt väg och att våra satsningar på medarbetarna gör skillnad för invånarna, säger Emma Tahan, resultatenhetschef på kontaktcenter, Södertälje kommun. 

Brilliant Future har baserat nomineringen på data från både kund- och medarbetarundersökningar, där Södertälje kommun utmärker sig för sitt arbete med att skapa ett bättre arbetsklimat och en förbättrad serviceupplevelse för kommunens invånare.

För Södertälje kommun är nomineringen ett kvitto på det framgångsrika arbetet med att möta invånarnas behov och samtidigt stärka engagemanget bland sina medarbetare.

- Nomineringen motiverar oss att fortsätta utveckla vår service och finnas där för medborgarna i ännu större utsträckning, säger Emma Tahan. 

Vinnaren av Årets förändringsresa avslöjas den 12 februari.

Dela artikeln