Uppdaterad 11 september 2021 02:00
Sebastian Kvissberg och Hugo Rosas. Foto: Hugo Rosas.
”Ett stort delmål i vår resa med Cean Drinks”, skriver en av Sveriges största influensers Hugo Rosas i ett Instagram inlägg.
Bröderna Hugo Rosas och Sebastian Kvissberg från Södertälje tar Clean Drink till nya nivåer. Nu etablerar dom den populära funktionsdrycken Clean Drink på Coop, ett av Sveriges största livsmedelskedjor med cirka 800 butiker i landet.
– Vi har jobbat hårt för detta och jag kan inte hitta ett tydligare resultat än en lansering på en av Sveriges största dagligvarukedjor, säger Hugor Rosas.
Clean drink är sedan tidigare listad på ICA Gruppen och Axfood, men i måndags kunde Coop-konsumenter runt om i landet hitta Clean drink på Coops butikshyllor och därmed öka breddning av kundkretsen och tillgängligheten.
– Det är en kvalitetsstämpel för oss att Coop ser ett värde i att erbjuda vår produkt i sina medlemsägda butiker, säger Sebastian Kvissberg, VD på Clean drink i ett pressmeddelande.
Coop börjar lanseringen med fem populära smaker, Blodapelsin, Äpple & Päron, Passion, Friska bär och nyheten Citrus Clementin.