Företag i fokus:

Här är julklappen som stärker Södertälje – ”Enkelt sätt att göra skillnad”

Kortet

Erik Hanzon. Foto: Södertälje City.

En fin gåva, en julklapp, en personalgåva eller sista minuten-present med tusentals möjligheter. Gå bort Södertäljekortet till någon du tycker om samtidigt som du stöttar den lokal handeln i Södertälje.

– Det är en genväg till att upptäcka allt spännande som stan har att erbjuda. Presentkortet gäller på alltifrån de stora kedjorna som H&M och Akademibokhandeln till härliga spa-upplevelser och restauranger från alla möjliga länder, säger Erik Hanzon på Södertälje City.

– Södertälje har en väldigt bred matkultur med mycket att utforska, så kortet är ett kul sätt att testa något nytt, säger Hanzon.

Södertäljes presentkort gäller hos fler än 70 butiker, restauranger och upplevelser i stan och går att köpa på i butik och i särskilda presentkortsautomater. Och nu även online.

Betala din restaurangnota med Södertäljekortet. Foto: Södertälje City

– Att man nu kan få Södertäljekortet levererat, antingen hem till sig själv eller sitt företag, innebär att det är lättare än någonsin att köpa. Föredrar man att gå till någon av våra två presentkortsautomater går de att hitta i Kringlan respektive Lunagallerian, och vill man ha lite mer personlig service säljs kortet även på Björcks Resor och på Nöjesbiten, säger Hanzon.

Enligt centrumföreningen igen Södertälje Citys är syftet med Södertäljekortet att stärka den lokala handeln i staden. På flera platser i Södertälje erbjuder kommunen tvåtimmar gratisparkering med samma avsikt.

– Presentkortet är ett enkelt sätt att göra skillnad för den lokala handeln, och vi behöver alla hjälpas åt för att behålla en levande stadskärna som kan blomstra och utvecklas. Genom att pengarna stannar i Södertälje leder det också till ökade skatteintäkter som på sikt bidrar till att förbättra skolor, sjukvård och andra verksamheter i kommunen. Med andra ord vinner hela samhället på att man väljer att handla här i city istället för att spendera pengarna på nätet, berättar Erik.

Beställ Södertäljekortet här

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 3 december 2022 11:55
Senast uppdaterad: 3 december 2022 11:55

Scania initierar pilotprogram för självkörande lastbilar

a83b7de729cd6314_org

Pressbild: Scania

Scania tar ett stort kliv framåt inom autonoma transporter genom att lansera ett pilotprogram för självkörande lastbilar och Plus för att integrera avancerad självkörande teknik i sina fordon.

– Vi satsar hårt på att utveckla helt integrerade självkörande lösningar, säger Peter Hafmar, Head of Autonomous Solutions inom Scania. 

(Annonslänk)

Scania lanserar Autonomous Commercial Pilot Programme i ett samarbete med det amerikanska teknikföretaget Plus för att utveckla och implementera självkörande lastbilar. Detta initiativ är en del av Scanias ambition att förnya transportsektorn med autonoma lösningar som ökar effektiviteten, minskar utsläppen och förbättrar trafiksäkerheten.

– Plus är hedrade över att ha blivit utvalt av Scania som företagets långsiktiga teknologipartner inom självkörande transporter, säger Shawn Kerrigan, COO och medgrundare av Plus. 

Scania intensifierar utvecklingen av autonoma transporter mellan logistikcentrum.
Pressbild: Scania

– Vi kommer att använda vår erfarenhet av att implementera vår modulära och flexibla mjukvara globalt för att påskynda Scanias utveckling av högpresterande autonom lastbilsteknik. Tekniken kommer att kunna integreras i kundens verksamhet på ett säkert och enkelt sätt, samt kunna sättas i drift kommersiellt i stor skala.

Genom att integrera Plus SuperDrive™ teknik, som möjliggör helt automatiserad körning på nivå 4, strävar Scania efter att involvera kunder i utvecklingen av hållbara transportkoncept. Efter positiva tester i Sverige sedan 2021, siktar företaget på att utöka sin verksamhet i Europa under 2024. Detta steg mot autonoma transporter syftar till att möta den globala förarbristen och initiera en större kommersiell expansion.

– Vi ser självkörande transporter som en viktig del av vårt kompletta erbjudande av säkra, effektiva och hållbara transportlösningar som kan anpassas efter varje enskild kunds specifika behov. Detta stärks ytterligare av TRATON Groups partnerskap med Plus. 

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 16 april 2024 20:05
Senast uppdaterad: 16 april 2024 20:05

Louise Tegel ny annonschef på Telgenytt

Karlberg-och-Tegel

Erik Karlberg, delägare i Telgenytt och Louise Tegel, annonschef.
Foto: Alexander Isa

Telgenytt knyter till sig entreprenören Louise Tegel för att hjälpa Södertäljes företag att nå ännu fler kunder genom tidningens kanaler.

Telgenytt fortsätter sin tillväxtresa. Tidningen är Södertäljes enda gratistidning och når varje dag ut till fler och fler Södertäljebor. På sociala medier är Telgenytt stadens absolut största nyhetskanal och tidningen har nyligen börjat etablera sig på Snapchat, dit tusentals följare redan hittat. Genom Telgenytt når företag i Södertälje en engagerad målgrupp som inte nås via traditionella medier och allt fler företag är Telgenytt det naturliga sättet att nå ut med sitt budskap.

För att möta den ökade efterfrågan på annonsplatser tillsätts nu entreprenören Louise Tegel som annonschef. Louise kommer att ansvara för att utveckla annonsförsäljningen och hjälpa både nya och befintliga kunder att marknadsföra sina produkter och tjänster till tidningens läsare i Södertälje.

– Louise har ett sällsynt driv i allt hon gör och en naturlig fallenhet för företagande. Hon har stor erfarenhet från båda sidor om annonsaffären och har ett brett nätverk i Södertälje. Hon har också en fantastisk förmåga att fånga upp vad en kampanj gett tillbaka i form av siffror. Med andra ord passar hon perfekt för den fortsatta tillväxtresa vi står inför, säger Erik Karlberg, delägare i Telgenytt.

Erik Karlberg, delägare i Telgenytt: – ”Louise Tegel passar perfekt för den fortsatta tillväxtresa vi står inför”
Foto: Shamash Oyal

Louise Tegel är utbildad marknadskoordinator, låg bakom Café Nära i Trosa och har drivit konsultverksamhet inom marknadsföring och grafisk design. Hon har dessutom lång erfarenhet från butiksverksamhet och har de senare åren varit aktiv i husbyggarbranchen som affärsutvecklare och marknadschef.

– Jag brinner verkligen för försäljning och att se de faktiska resultaten av en lyckad marknadsföringskampanj. Att få möjlighet att hjälpa Telgenytt att bygga upp sin annonsaffär i det här skedet är något jag ser fram mycket emot, säger Louise Tegel.

Utöver sitt uppdrag som annonschef för Telgenytt driver Louise marknadsföringsbyrån LUSS Creations. På Telgenytt kommer hon att bidra med annonsförsäljning, grafisk formgivning och affärsutveckling.

Louise Tegel nås på
louise@telgenytt.se och 076-055 16 81

Text:

Alexander Isa

Dela via:

Shares
Publicerad: 16 april 2024 17:57
Senast uppdaterad: 16 april 2024 18:59

Stöd vår lokala journalistik med en Swish:

123 473 66 41

qr

Mest lästa

SÖK NYHETER

Fler resultat...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors